7. kodutöö

Kodutöö 7: Koosta mõistekaart enesejuhitud õppimisega seotud mõistetest, mida loetud loengumaterjalidest leidsid. Millised nendest mõistetest oleks rakendatavad e-kursuse disainimisel, selgita, kuidas!

Loengumaterjalidest olid ülesande lahendamisel kõige enam abiks slaidid ning  artikkel Ruohotie ja Korpelainen “Muutused ühiskonnas, tööhõives ja koolituses: kuidas kohaneda”.

Kõige huvitavam kontseptsioon oli õpikontrakti (Personal learning contract) idee. Pedagoogika ajaloolasena tundsin siin äratundmisrõõmu, nimelt on täpselt samale ideele üles ehitatud Dalton plaani kool (loodud 1919 USA-s Helen Parkhursti poolt, tegutseb tänaseni), vt http://www.dalton.org/philosophy/plan/   See on progressiivse pedagoogika põhimõtetel loodud kool, mis väärtustab lapse loomupärast huvi õppimise vastu ning iseseisva töö oskust. Õpilane sõlmib õpetajaga lepingu, kus kirjeldatakse õppeülesandeid ning fikseeritakse tähtajad. Õpilane on ülesannete täitmisel iseseisev, õpetajal on juhendaja roll. Niisiis on enesejuhitud õppimise puhul tegemist pika, ajalooliselt kujunenud traditsiooniga.

Mõistekaart “Enesejuhitud õppimine”  http://www.glinkr.net/map/spot/2234/

E-kursuse kavandamisel rakendaksin antud juhul mõisteid õpipartnerlus, õpikontrakt, praktika töökogukonnas, refleksioon, tulemuste hindamine, kutseoskuste /ametipädevuse tõus ja selle tõendamine.

Nii foorumi arutelud, blogimine kui teised sotsiaalse tarkvara võimalused toetavad nii õpipartnerlust kui refleksiooni. Õppija professionaalse arengu dokumenteerimiseks kasutaksin lisaks ka e-portfoolio võimalust, kombineerides vastavalt eesmärgile erinevaid e-portfoolio tüüpe (hindamis-, õpi-,  esitlus- rühmaportfoolio vm). See võimaldaks õppijale organiseerida oma tegevusi, koguda ja esitleda oma erialast arengut tõendavaid dokumente, refleksioone jne.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a comment